Eipä tuo kovin iso paljastus liene, mutta se on tullut huomattua, että yhteiset arvot nostavat työn tulokset ihan eri tasolle.

Meillä on ollut muutama asiakas, joille tärkeintä ovat olleet nopeus, raha, tittelit, menestys. Sellainen 80-luvun nousukauden meininki, jossa sitten meiltä vaadittiin vaan äkkinäisiä toimia halvalla ja sisällöllä ei ollut juuri mitään merkitystä. Ei ihme, ettei saatu yhteispeliä lentämään.

Moni hakeekin vain edullista ja nopeaa tekijää. Taas lienee aika muistuttaa tästä yhtälöstä: Hyvää, halvalla, nopeasti -joukosta saat aina vain kaksi kolmesta. Nopeasti ja hyvää et siis saa halvalla, koska se edellyttäisi 72 työtunnin vuorokausia putkeen.

Kun ajelimme Rukalle pari viikkoa sitten, pidimme siinä ajaessa Pian ja uuden potentiaalisen asiakkaan kanssa tunnin palaverin auton puhelinjärjestelmän kautta. Sen kuuli hyvin nopeasti, miten arvomme osuivat yhteen. Kuului oikein napsunta. Sitten kun myöhemmin tarjosin kirjallisesti pyytämäänsä isoa työpakettia, hän vielä paljasti, vaikka yritys pääkaupunkiseudulta onkin, että on itse Turusta.

Yllättävän moni meille asiakkaaksi tuleva tulee siksi, kun on lukenut verkkosivuiltamme tarinaa/ tekstejä. Juuri tuo on ollut tarkoituksena siinä, että minulla on yli 3000 blogijuttua netissä vuodelta 2006 asti. Hyvässä ja pahassa ne kaikki ovat siellä. Kun niiden ja sivuillamme lukevan kautta saamme asiakkaan, on se lähes aina pysyvä sellainen. Arvot natsaavat.