Molemmat Pian kanssa arvostamme simppeliä, lyhyttä, iskevää viestintää. Karsitaan niin kauan, että kovaa autollakin ohi ajaessa näkee kuka, mitä ja miksi? 

 

Simppeli ja erottuva viestintä on kuitenkin sellainen mainostoimiston yleislinjaus. Mitä kaikkea sitten nyt tutkimustenkin mukaan arvostetaan tulevalle vuodelle.

Santeri Kallio on koonnut loistavan koosteen siitä kaikesta omaan blogiinsa. Nostan sieltä tähän sellaisia pointteja, joita olen itsekin koittanut asiakkaillemme iskostaa:

  • Paikalliset haut ovat yli kaksinkertaistuneet kahden viime vuoden aikana. Googlessa ei enää haeta mitä vain palveluita ja yrityksiä. Netin käyttäjiä kiinnostaa yhä enemmän fyysisesti lähellä olevat asiat.
  • Viisi ylintä orgaanista tulosta tuovat nykyään 67% kaikista klikkauksista.
  • 94% markkinoijista valitsee edelleen sosiaalisen media sisältöjen jakamisen kanavaksi.
  • 70% kuluttajista on sitä mieltä, että brändien on tärkeää ottaa julkisesti kantaa sosiaalis-poliittisiin ongelmiin.
  • Mitä enemmän käyttäjät saapuvat uudelleen sivustolle, sitä enemmän sivusto tuo tuloksia
  • 66% käyttäjistä kertoo, että he ovat huolissaan henkilötietojensa kaupallisesta käytöstä ja personalisointimenetelmistä
  • YouTube tavoittaa parhaaseen katseluaikaan jo enemmän aikuisia kuin yksikään kaapeliverkko
  • Sähköposti tuo markkinointikanavana yhä parhaan vastineen rahalle
  • 73% milleniaaleista haluaa (haluamiltaan) yrityksiltä viestintää nimenomaan sähköpostitse
  • 68% markkinoijista kertoo, että asiakkaiden sähköpostiosoitteet ovat tärkein hankittava datan tyyppi
  • Yli puolet markkinoijista on huomannut sisältöjen suoriutuvat paremmin kun niitä päivitetään tai uudelleen käytetään

Yhteenvetona siis: Tee tasaisesti päivityksiä kaikkiin yrityksesi digikanaviin ja luo mielenkiintoista sisältöä. Melko itsestäänselvää, vaan ketään ei juurikaan tuota tee. Ole läpinäkyvä, myös poliittisesti. Videot toimivat edelleen hyvin.

0 Vastausta

Kommentoi?

Osallistu ja levitä sanaa.
Osallistu.

Kommentoi?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.