Keski-ikäisellä miehellä pitää usein olla aito tarve vaateostoksilleen – tai edes laimea. Keski-ikäinen mies harvemmin enää ostaa vain halustaan – toki hän siihenkin joskus sortuu. Käyttäytyminen juuri näin johtuu siitä, että yleensä keski-ikäinen mies on jo elämäänsä vakiintunut ja evolutionäärisen tehtävänsä ihmiskunnalle hoitanut tai päättänyt olla sen hoitamatta. Lisäksi hän ottaa vaatekaapistaan aina pinon päälimmäiset kappaleet päälleen.

Joka tapauksessa hän ostaa pääosin kolmella eri tapaa.

Kun keski-ikäinen mies vaateshoppailee, hän voi käyttää ”monimediakanava-lähestymistä”

  • Hän katsoo netistä suosimansa hyvälaatuisen valmistajan valikoimia.
  • Tarkimmat yhdistävät sen jälkeen liikunnan ja ostoksen varmuuden kävelemällä liikkeeseen, joka myy ko. valmistajan tuotteita. Liikkeessä hän koittaa tuotteita ja toteaa ne osin sopiviksi, osin ehkä ei-sopiviksi.
  • Kotona hän käynnistää esimerkiksi verkkosivuston ja/tai applikaation nimeltään Shopalike (kuva alla).

Poikkeus: Hurjimmat keski-ikäiset miehet skippaavat keskimmäisen liikuntakäynnin ja ostavat ns. puolisian säkissä.

shopalike

Ko. rahareikä skannaa 160 verkkokauppaa keski-ikäisen miehen puolesta ja keski-ikäinen mies klikkaakin applikaatiosta löytyvän ALE -ruksin päälle jo valmiiksi, sillä keski-ikäinen mies ei juuri osta mitään, ellei tuotteella ole -50% lätkä ”persuksissaan”. Lisäksi hän merkkaa sivupalkista olevansa mies, eikä nainen (joku voi tosin liikkua harmaallakin alueella?).

Lähestyminen vaateshoppailuun voi olla myös herätemäistä

Keski-ikäisen miehen (vaate)ostos voi tapahtua myös ns. herätealoitteesta. Silloin hän käynnistää Zalando Lounge -nimisen sivuston/ applikaation, koska sen hän on jo aiemmin tilannut joka-aamuiseksi sähköpostikiusakseen. Jos ko. aamun ”herätteessä” lukee vaikka edellä mainittu Patagonia ja perässä paljon kutsuva -75% -lätkyräinen (kuva alla), klikkaus on lähellä tapahtua.

patagonia-sale

Tämän jälkeen syntyy kauppaa tahi ei, mutta se on verkkologistiikkaa ja talousrealiteettia.

Kolmas tapa on satunnainen bongaus alekoreista

Keski-ikäistä miestä vie ns. tavalliseen kauppaan enää kumppani tai tylsistyminen. Molemmissa tapauksissa hänen käteensä saattaa jäädä tuote, jolle myönnetään -50% – 99% alennus. Usein se on vaatteen sijaan jakoavainsarja, Blu-ray -levyke tai WD-40 -sprayöljykepullo. Jokaisessa niistä keski-ikäinen mies kuitenkin kokee olevansa voittanut markkinakoneiston ja samalla saanut vähällä reaalivaluuttamäärällä maksimaalisen tyydytyksen.

0 Vastausta

Kommentoi?

Osallistu ja levitä sanaa.
Osallistu.

Kommentoi?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.