• Link to LinkedIn
0408275658 | Tutustu!
Pikku Apuri
  • PALVELUPAKETIT
    • Ulkoasu kuntoon
    • Nettisivut kuntoon
    • Markkinoinnin ulkoistaminen
    • Yrittäjän aloituspaketti | Aloittavan yrittäjän starttipaketti
    • Hosting ja ylläpito
  • TUOTTEET
    • Graafinen suunnittelu
    • WordPress -kotisivut
    • Massasähköpostitus palveluna
    • Dronekuvaus
    • Valokuvaus ja kuvapalvelu
    • Räätälöity ja kohdennettu postitus | Suoramarkkinointi
    • Google Ads | Mainonta Googlessa | Googlemainonta
    • Piirrostyöt | Kuvitukset
  • SEO | HAKUKONEOPTIMOINTI
  • TEHTYJÄ TÖITÄ
  • BLOGI
    • Työt
    • Vuosiasiakkaat
    • Yrittäjän haasteet
    • Keski-ikäisen terveys
    • Musiikin maailmassa
    • Mainostoimisto Turku
  • PIKKU APURI
    • Ota yhteyttä
    • Bluesky
    • Pixelfed
    • Pikku Apuri in english
    • Tietosuojaseloste
  • Menu Menu

Suomessa on joskus aivan fantastista asua ja olla

Yleinen

Kaikesta parannettavasta huolimatta olemme täällä Suomessa maapallon maarankingin top 5:ssä.

Hollanti, Ruotsi, Norja ja Tanska ainakin hakkaavat fiksuudellaan, liberaalisuudellaan ja kauneudellaan meidät metsäjuntit ihan 6-0. Ehkä muutama muukin maa.

Usein tuntuu todella tyhmältä valittaa mistään täällä, yltäkylläisyysongelmien kanssa painivassa maassa. Vaan sekin on evoluutioita, että epäkohdat avataaan ja niitä parannetaan.

Turvallisuus, puhdas luonto, tavallisten ihmisten välinen reiluus, infrastruktuuri, koulutus, terveydenhoito syntymästä kuolemaan, väljyys, sijainti – meillä on valtava määrä asioita mistä olla kiitollisia.

Suurin kiitoksista lienee kuitenkin sattuma? Mikä sen päätti, että juuri sinä synnyit Suomeen?

Suomalaisen kaksi vuodenaikaa

Suomalainen juo tylsyyttä ja pimeää pakoon 6-8 kuukautta.

Kun saa tämä aika, kevät, hän herää auto- ja perennakaupoille, ja joskus ostamaan puolisolleen kukat sekä itselleen sandaalisukat. Muuten tätä 4-6 kuukautta kestävää valon aikaa juhlitaan kuten pimeää aikaakin, latiakaan ei jää jää syksyä varten.

Pikku Apuri

11.4.2015/by Jari Liitola
Tags: Hollanti, infrastruktuuri, koulutus, Norja, puhdas luonto, Ruotsi, sijainti, suomen hyvät puolet, Suomi, Tanska, tavallisten ihmisten välinen reiluus, terveydenhoito syntymästä kuolemaan, top5 maa maailmassa, turvallisuus, väljyys
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail
https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2015/04/IMG_1380.jpg 902 1305 Jari Liitola https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2023/03/Pikkuapuri_pikkuapuri.fi-logo-web300-1-1030x400.png Jari Liitola2015-04-11 07:15:222015-04-11 07:19:30Suomessa on joskus aivan fantastista asua ja olla
You might also like
Vapautta sekoitettuna paniikilla ja peloilla – yrittäjän tie
Koronalle toivottaa rauhaisaa joulunaikaa sekä parempaa vuotta 2021
Mahdollisimman halvalla siedettävää
Lisätty todellisuus (Augmented reality) muuttaa kaiken
Muistutus: Elämme paremmin kuin kuninkaat joskus
Tyhjä olo, koska elämän kääntöpisteellä

Uusimmat jutut

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026

Juttuarkisto

LinkedInissä

Jari Liitola

Tilaa tarjoukset ja tiedotteemme

Uutiskirjeen tilaus
Etunimi
Sukunimi

Uusimmat blogit

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026
  • Mainostoimisto Turku | Kovassa nousussa olevalle Spaccanapolille nettisivut Pikku Apurilta 6.5.2026
© Copyright - PIKKU APURI
  • Link to LinkedIn
Link to: Suomessa on usein hirveää tehdä töitä Link to: Suomessa on usein hirveää tehdä töitä Suomessa on usein hirveää tehdä töitä Link to: Energiayhtiöille käy kuin Kodakille ja Nokialle Link to: Energiayhtiöille käy kuin Kodakille ja Nokialle Energiayhtiöille käy kuin Kodakille ja Nokialle
Scroll to top Scroll to top Scroll to top