Niin siinä sitten kävi, kun vuonna 1990 tartuin ensimmäiseen asiakaspuheluuni tietokoneen opetus- ja auttamistehtävissä. 25 vuotta myöhemmin jatkan samaa, mutta nyt verkko- ja digitalkkarina.

Olen auttanut asiakkaitani jo vuosia yritysten sisältömarkkinoinnissa, mutta kesällä tuotteistin palvelun ja sen johdosta hoidan nyt muutaman yrityksen verkko- ja sosiaalisen median tilejä kk-maksulla.

Autan siis asiakkaita muuttumaan monologeja suoltavasta, kasvottomasta tahosta kohti aitoa keskustelua omien asiakkaidensa kanssa käyvää somesähikäistä.

Palveluidea tuli asiakkailta. He eivät vaan saaneet aikaiseksi mitään verkkosivuilleen, saatika some-tileilleen. Virallinen selitys oli se, ettei ollut aikaa, mutta todellinen syy on osaamisen ja rohkeuden puute.

Yllättävän moni suomalainen yritys vieläkin jopa häpeää olemassaoloaan. Ja se on melkoinen ongelma maailmassa, jossa rajat ovat hävinneet ja aitoa dialogia pitäisi käydä globaalisti.

Sitten ihmetellään, miksi asiakasvirrat kuihtuvat, vaikkemme edelleenkään tee mitään?

Alla esimerkkipaketteja palveluistamme. Otahan yhteyttä niin aloitetaan kanssasi.

Jotta palvelu olisi tehokasta ja toimivaa, en ota kuin muutaman lisäasiakkuuden enää.

VERKKOTALKKARIPALVELUT

Kotisivujen kunnossapitopaketti, alk. 300€/kk

  • n. 5-10 työtuntia kuukaudessa
  • käsittää vanhojen tietojen päivitystä, uusien esille ruoskimista ja graafista parannustyötä

Verkkotalkkari, alk. 1000€/kk

  • (edellisen kotisivu -tason lisäksi) monitoroi yrityksen SoMe-kanavia ja vastaa viesteihin
  • Tunti/ päivä -monitorointi jaettuna aamupäiviin ja iltapäiviin (yhteensä 20 tuntia/kk)

Päätoimittaja, alk. 2000€/kk

  • (edellisten lisäksi) tuottaa sisältöä kaikkiin yrityksen verkkokanaviin yrityksen vastuuhenkilön ohjauksella
  • Sisällöntuotantoon 2-3 tuntia/viikko, eli 8-12 tuntia/kk

Tai räätälöitynä esim. vain Twitter- ja Facebook-tilien monitorointi ja ohjaaminen jne.