Ko. artikkeli julkaistu myös Digitalist Networkissa 9.2.2015. Voit lukea sen version tästä.

Lähdön hetki on aina vaikea: On sitä kitinää ja koti-ikävää, pelkoakin. Mutta jos hyväksyy, ettei toivoteta hyvästejä eikä terveyttä, vaan pukataan reiska matkaan suoraan ovelta, vielä selästä työntäen, niin kaikki sujuu hyvin.

Kahdeksan vuotta reiskat ovat nyt kulkeneet Suomessa, ja viime aikona muutama jopa ihan maailmallakin. Eivätkä pyydä mitään palkaksi! Tulostakin on syntynyt:

  • Uusasiakkaista yli 50% tulee reiskojen myymänä
  • Työhakemuksista 100% tulee reiskojen puheen ansiosta
  • Markkinointikulut voi laskea lähelle nollaa, koska reiskat huutavat kyllä lujaa!

Siellä ne nytkin nykivät valtatie 8:aa tai 1:stä ees taas.

SISÄLTÖMARKKINOINTI

Jep, reiskat ovat 2006-2015 välisenä aikana kirjoittamiani blogikirjoituksia Viidakkorumpu.fi ja Pikkuapuri.fi -domainien alle. Kun muut käyttivät vapaa-aikansa videopeleihin ja tv:n katsomiseen, minä istuin ja kirjoitin.

Tuolla määrällä olisi saanut jo pari kirjaakin aikaiseksi, josta olisi tienannut sen ”muutaman tonnin”, mutta itse päätin markkinoida itseäni ja yrityksiäni. Se kannatti, sillä reiskat ovat raijanneet liikevaihtoa kahdelle mikroyritykselle n. 30-40 000€ vuodessa, kahdeksan vuoden ajan.

Varsinkin mainosalalla vinoillaan sisältömarkkinointi -sanalle: Sitähän kaikki tekevät, varsinkin me mainosalalla! Kyllä, sitähän hekin tekevät, mutta liian usein valheen kautta.

Sisältömarkkinointi voi olla hauskaa, kärjistävää, provokatiivista tai asiaa, muttei koskaan valhetta. Siksi se ei ole mainontaa.

Siitä vaan esim. WordPress aktiivisempaan aivopuoliskoon ja naputtamaan. Et kadu! Jos kaipaat apua, tiedät mistä kysyä.

Pikku Apuri