Anne Korkiakoski (Mainostorstaina Logomossa, Turussa 25.1.2018)

En työkiireiden takia päässyt Mainostorstain tapahtumaan, joten oli hienoa kun sai seurata Annen hyvän puheen livevideostriiminä TS:n sivuilta. Harmi ettei koko tapahtumaa striimattu livenä ja tuonkin striimin jouduin itse kuukkelilla hakemaan.

No, tässä tärkeimmät pointit – myös kuvina:

  • Suomi on edelleen täysin markkinoinnin kehitysmaa.
  • Yritysten liikevaihdosta keskimäärin 2% kuluu markkinointiin. Muissa maissa monikertaisia lukuja, siksi ne pärjäävät paremmin.
  • Suomalaisyritysten johdossa ei ole ketään markkinoinnista ymmärtävää. Kaikki ovat toimitus-, talous-, tai tuotantojohtajia.
  • Markkinointi nähdään yksittäisinä tekoina ja kuluina. Investoinnit voidaan jakaa aina kirjanpidollisesti jaksoihin, jolloin ne ovat investointeja. Siksi Suomi on täynnä softaa, CRM:ä jne. Ne voidaan jakaa, markkinointia ei.

 

0 Vastausta

Kommentoi?

Osallistu ja levitä sanaa.
Osallistu.

Kommentoi?