Mainostoimisto Turku | Vuosisopimusasiakkaat | Pikku Apurilta Hyvää ja Helppoa -kuluttajabrändi Topfoodsille
Mainostoimisto Turku | Vuosisopimusasiakkaat | Pikku Apurilta Hyvää ja Helppoa -kuluttajabrändi Topfoodsille
Marraskuussa vuosisopimusasiakkaamme Topfoodsin tj Kari soitteli, ja kertoi, että nyt pitäisi polkaista ammattiruokapuolen rinnalle mutkaton perhelounas-sarja. Töihin siis!
Jahas, ei muuta kuin Pian kanssa päitä yhteen. Olimme silloin Teneriffalla ja teimme ensin (huiman kilpailtuja) valmislounasmarkkinoita tutkivan Keynoten pohjaksi. Samalla jo ladoimme nimiehdotuksia pöydälle aika liudan. Nimelle piti toki olla vapaana .fi -osoitekin. Saimmekin lopulta 3-4 erittäin hyvää nimeä kootuksi asiakkaalle ja yhden niin briljantin, että pidimme sen jatkoa ajatellen omassa hihassa 😉
Kun pääsimme takaisin Turkuun, kävimme läpi kaikki suuremmat ja pienemmät marketit ja kuvasimme ne n. 100 kilpailijaa läpi. Meille tavoitteena oli tehdä tyylikäs, muttei liian Hesa-hipsteri -kääre pakkaukselle.
Asiakas sai sillä välin nimen ehdotuksistamme valittua ja tykkäsi myös alustavasta graafisesta ehdotuksestamme.
Hyvää & Helppoa syntyy
Valituksi tuli arkisin nimivaihtoehto ja simppelein logo:
Etikettikääre kutistui lopuksi 2,5cm korkeaksi “bränditilaksi” ainesosaluettelon yläosaan, pakkauksen päälle liimattavaan tarraan. Siksi ilmekin jäi pelkistetyksi:
Katalogiin tuli lopulta 15 eri tuotetta, n. puolet perheaterioita ja puolet nakkeja sekä makkaroita (jotka esiintyvät Liedon Lihaliikkeen nimellä). Pia teki sisarteoksen Topfoodsin pääkatalogin rinnalle. Käänsimme mustan päävärin valkoiseksi.
Ja kun katalogi saatiin painokelpoiseksi, niin se laitettiin myös web-versiona uusille Hyvää ja Helppoa -verkkosivuille, joita ei ainakaan toistaiseksi vielä julkaista.
Tänään kaappasin maistiaisen mukaan Länsikeskuksen Citymarketista:
Todella mukava työ mukavan asiakkaan kanssa. Kiitos luottamuksesta Topfoods.