EDIT: Ja aivan, kuten eräs vakiotarkka-ampuja huomautti, SEO ei ole = hakukonemarkkinointi. Mutta asiaan: Olen pitkään tehnyt Googlen ”hakukonejuttuja”, mutta minulla ne ovat aina olleet ammattiasteikon d- tai e-kirjaimen kohdalla. Siksi ei niihin ole tullut lisäpanostettua vuosiin. Osaan toki perusasiat, mutta olen kaivannut kovaa faktaa. 

Tänään sitä saatiin Grundlagessa Jutta Lehtisen opettamana. Jutta kertoi juurta jaksaen ”kaiken” ja tarkasti. Heti sen jälkeen oli päivitettävä Pikku Apurinkin sivut parempaan kuosiin. Suutarilla pitää olla kengät.

Tärkein tieto mikä kaikkien pitää oppia on tämä:

Jos asiakas mobiililaitteellaan ei alle kolmessa sekunnissa pääse sivuillesi, hän lähtee suurella todennäköisyydellä pois eikä palaa takaisin.

Jo pelkästään tuo tekee maailman mielenkiintoiseksi. On toki muutakin:

  • Sen firman jossa sivusi makaavat, eli hostingfirman, pitää osata hommansa. Serverin pitää olla nopea!
  • Mobiilisivuista kannattaa karsia kaikki raskas pois ja pitää ne yksinkertaisina.
  • Painavia kuvia ei saa olla edes sivuston laptop-versiossa. Herokuva, eli ylhäällä normisti käytettävän kuvan koko saisi olla maksimissaan 500kt, mielellään 100-200kt. Siinä ei paljoa HD-tason valokuvilla juhlita.
  • Sisällön pitää olla briljanttia, eli sanoja ja lauseita ei vaan roiskita, vaan sivuston rakenteen jo pitää olla tip-top!
0 Vastausta

Kommentoi?

Osallistu ja levitä sanaa.
Osallistu.

Kommentoi?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.