Keski-ikäisen terveys | Vuosi 2024: Sosiaalinen media taaemmas – terveys eteen

,
Pikku Apuri on edullinen ja kokenut mainostoimisto | Mainostoimisto Turku

Keski-ikäisen terveys | Vuosi 2024: Sosiaalinen media taaemmas – terveys eteen: Vuosi 2024 tuo meille uudistuksia. Jo aloitettu terveysremontti etenee niin, että alamme rajoittaa some-kanavia, jotka tutkitusti vahingoittavat mieliä. Lisäämme lihas- ja kuntoliikuntaa ja muuta “itse tekemistä” lamaannuttavan some-selailun tilalle.

Itselle mm. Facebook alkaa riittää, joten edessä on vierotuskuuri. Samaa kehottavat myös asiaa tutkineet tahot, kuten tutkija Perttu Pölönen:

Pölönen sanoo, että älypuhelin on noin 20 vuodessa muuttanut maailmaa enemmän kuin mikään vastaava teknologia vastaavassa ajassa, ja vain pieni osa älypuhelinten seurauksista oli haluttuja ja tarkoituksellisia. Pölönen huomauttaa, että sosiaalinen media ei enää ole kovin sosiaalinen.

– Kukaan ei pyrkinyt siihen, että keskittymiskyky menee tai mielenterveys prakaa. Se on vain media ja lähempänä televisiota kuin interaktiivista kokemusta.

Avaamme vuonna 2024 tänne Apurin sivuille kaksi uutta blogi-kanavaa, Keski-ikäisen terveys ja Musiikin maailmassa

Keski-ikäisen terveys | Vuosi 2024- Sosiaalinen media taaemmas - terveys eteen | Pikku Apuri

  • Keski-ikäisen terveys -kanavalla kerromme Pian kanssa mitä lääkkeitä olemme löytäneet parempaan terveyteen ja Pia kertoo eritoten menopaussioireiden hillintäkeinoistaan.

Musiikin maailmassa_Pikku Apuri

  • Musiikin maailmassa -kanava on yllätys, musiikkia. Kerron sen opiskelustakin, mutta suurin muutos on se, että siirrän Facebookissa olleen, suljetun musiikkiryhmäni avoimeksi blogiksi. Soittelen musablogissa hyvää musaa laidasta laitaan ja jaan ne Spotify- ja/tai Youtube-listoina muillekin, juttujen ohessa.

Olen ollut Facebookissa sen alusta asti, kohta 17 vuotta (!). Sain vuosia sieltä yrityksillemme, Viidakkorummulle (vuodet 2006-2018) ja Pikku Apurille (2008-), sääännöllisesti työtä. En ole sen takia uskaltanut sieltä aiemmin poistua. Nyt ykkösmyyntikanava on Google-haku.

Lisäksi hoidimme vielä tovi sitten Facebookissa myös asiakkaiden mainontaa. Nyt Facebook alkaa olla niin rikki, täynnä roskamainontaa sekä mielivaltainen. Joku robotti antoi syyttä itsellekin jonkun elinikäisen rajoitteen. Eihän sieltä edes saa ihmistä enää kiinni selvittääkseen asiaa.

Face-mainonta on nyt siis poissa ja/tai olen nyt rajoittanut sen vain vuosisopimusasiakkaillemme, eli heille, ketkä ovat ulkoistaneet meille osan tai kaiken markkinointinsa.

Jännää opetella olemaan ilman “muita”, mutta kun tulee enemmän paha kuin hyvä mieli, on sen aika. Nyt näemme ihmisiä  mielummin kasvotusten. Laatu ennen kuin määrää -lienee se tavoite.

Hyvää joulua ja terveempää uutta vuotta 2024!