Ota hakukoneoptimointi ja SEO-näkökulma huomioon verkkosivuasioissa

, ,
SEO | hakukoneoptimointi | Google Ads -palvelut

Olen yli 20 vuotta tehnyt sisältöjä verkkosivuille ja toki perehtynyt sivustojen otsikoihin ja rakenteeseen, mutten koskaan olisi voinut arvata kuinka paljon enemmän sivusto saa potkua aidosta hakukoneoptimoinnista.

Vasta GWS-koulutuksen myötä, joka nyt on loppusuoralla, on itselleni avautunut miten tärkeä SEO-palvelu on jokaiselle yritykselle. On aidosti väliä mitä sinne verkkosivuilleen kirjoittaa ja miten sivusto on rakennettu sekä minkä tekniikan päälle se on kasattu.

Kun uudistat verkkosivut, ota huomioon hakukoneoptimointi ja SEO-näkökulma!

  1. Ensimmäiseksi ota jo alkuvaiheessa mukaan henkilö, kuka ymmärtää hakukoneoptimoinnin perään. Sivustouudistuksessa voidaan mennä pahasti pieleen, jos päätöksiä pääsee tekemään ilman mitään hajua hakukonekäyttäytymisestä. Päätetään esim. tehdä todella simppeli “onepager-sivu”, jossa mahdollisimman vähän tekstiä. Ladataan suuria kuvapintoja ilman mitään metatieto-osaamista.
  2. Tee vanhasta sivusta tutkimus ennen uudistamista. Sen avulla selviää mm. voisiko oikeanlainen päivitys ratkaista ongelmat paljon paremmin?
  3. Teetä avainsanatutkimus ennen sivustouudistusta. Sivuston rakenne pitää olla oikein. Käyttäjien pitää saada vastaus juuri niihin kysymyksiin, jota he Googlessa esittävät ja hakevat.
  4. Sivujen uudelleenohjaukset ja rikkinäiset linkit kuntoon.
  5. Kun uudet sivut ovat valmiit, auditoi ne heti ja korjaa varsinkin tekniset viat.

Ja muista: Sivustoa pitää kehittää ja parantaa KOKO AJAN. SItä varten hakukoneoptimoijat tarjoavat minimissään 3-4kk työpanosta/ asiakas tai projekti.

Tuolla rakenteella lupaan, että teet 100% paremmin menestyvät sivut yrityksellesi ja saat jatkossa enemmän myyntiä.

Kysy lisää:

Jari Liitola, mainosammattilainen, SEO-oppilas

0408275658 | Lähetä sähköpostia!