Yritin minuutin lukea LinkedIniä ja epäonnistuin

Y-tunnus on lähes aina psykopaatti. Omasta mielestään ylivertainen entiteetti, jolla ei ole koskaan vikoja. Koitin lukea minuutin LinkedIn -kanavaa, mutta jouduin lopettamaan 35 sekunnin jälkeen.

Microsoft teki hurjan tuloksen taas ja oli fiksu ostaessaan taannoin LinkedInin. Olen ammatissani nähnyt, miten yritysmaailma on siirtynyt viimeiset vuodet sinne. LinkedIn on nyt b-2-b -Facebook.

LinkedIn revenue increased 46% (up 42% in constant currency) driven by Marketing Solutions growth of 97% (up 91% in constant currency).

LinkedInissä jokainen on alansa sekä muiden alojen erikoisasiantuntija ja kaikki yritykset kultaakin kiiltävämpiä. Selvin päin ei pysty montaakaan sekuntia ko. mediaa selaamaan ja humalassa meinaa tikahtua nauruun heti.

Eli nyt olisi paikka erottua LinkedInissä rehellisyydellä.

Microsoft on osannut myös hinnoitella median. LinkedInissä mainostaminen on vähintään 10 kertaa kalliimpaa kuin Facebookissa, josta nuoret häippäsivät ensin ja nyt yritykset perässä. Jäljellä jäivät tappelevat vanhukset ja keski-ikäiset. Eli kohta tuho seuraa.

LinkedIn on siis omakin kulta-aitta. Ongelma tosiaan on se, ettei sitä pysty seuraamaan. Valhegeneraattori tilttaa jo kynnyksellä. Siksi – ja juuri siksi nyt on rehellisen yrityksen – ja ihmisen – aukko loistaa.