• Link to LinkedIn
0408275658 | Tutustu!
Pikku Apuri
  • PALVELUPAKETIT
    • Ulkoasu kuntoon
    • Nettisivut kuntoon
    • Markkinoinnin ulkoistaminen
    • Yrittäjän aloituspaketti | Aloittavan yrittäjän starttipaketti
    • Hosting ja ylläpito
  • TUOTTEET
    • Graafinen suunnittelu
    • WordPress -kotisivut
    • Massasähköpostitus palveluna
    • Dronekuvaus
    • Valokuvaus ja kuvapalvelu
    • Räätälöity ja kohdennettu postitus | Suoramarkkinointi
    • Google Ads | Mainonta Googlessa | Googlemainonta
    • Piirrostyöt | Kuvitukset
  • SEO | HAKUKONEOPTIMOINTI
  • TEHTYJÄ TÖITÄ
  • BLOGI
    • Työt
    • Vuosiasiakkaat
    • Yrittäjän haasteet
    • Keski-ikäisen terveys
    • Musiikin maailmassa
    • Mainostoimisto Turku
  • PIKKU APURI
    • Ota yhteyttä
    • Bluesky
    • Pixelfed
    • Pikku Apuri in english
    • Tietosuojaseloste
  • Menu Menu

Vanhemmiten oppii nauramaan myös itselleen

Yleinen

Vesa Vierikko kertoi haastattelussa, että oppi nauramaan itselleen vasta vanhempana. Ennen oli aina ego tiellä. Keskittyi siihen miltä oma työ ja miltä itse näyttää muiden silmissä. Samassa jutussa Vesa mainitsi myös, että ihminen on kaikessa totisuudessaan ja jäykkine karikatyyreineen koomisin olento maan päällä. Itselle nauraminen onkin yhden elämän kasvukynnyksen ylittämistä.

Olen huomannut, että samaan kynnyksen ylitykseen liittyy juuri tuo: “Miltä itse näyttää muiden silmissä” -kohta. Ei siitä enää niin välitä.

Paita muuttuu taas paidaksi ja housut housuiksi.

Huvittavaa on todistaa liike-elämän luonnotonta teatteria. Sliipattuja, piukalle viritettyjä stressipalloja viilettää kiireisinä. Palavereissa ilma on niin kireää, että se vinkuu. Ihmisen sisällä ei siinä vaiheessa ole mitään omaa. Vaihe päättyy, kun juoksee ennen pitkää päin seinää ja herää. Niin sitä itsekin oppi.

Kaverini sanoi muutama vuosi sitten, kun stressasin yrityksen tiukoista tilanteista aivan liikaa:

“Se on vaan yksi y-tunnus”.

Niinhän se on. Vaan jos se on oma y-tunnus, vaiva on sitkeämpi.

8.2.2015/by Jari Liitola
Tags: itselle nauraminen, liike-elämä, mitä muut minusta ajattelevat, nauraminen, nauru, paskantärkeä, rentous, stressaaminen, stressi, tärkeys, vapaus, Vesa Vierikko
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail
https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2015/02/IMG_2248.jpg 867 734 Jari Liitola https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2023/03/Pikkuapuri_pikkuapuri.fi-logo-web300-1-1030x400.png Jari Liitola2015-02-08 09:12:512015-02-08 16:52:42Vanhemmiten oppii nauramaan myös itselleen
You might also like
Kesäpäässä elämä on nyt
Kohti unelmaa, jossa työstä ei tarvita lomaa
Miten etuoikeutettu voi parantaa hyvän loistavaksi?
(Digi)elämän uudelleenjärjestelyä
Vapautta sekoitettuna paniikilla ja peloilla – yrittäjän tie
Leppoistajan päiväkirja (viiden vuoden jälkeen)

Uusimmat jutut

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026

Juttuarkisto

LinkedInissä

Jari Liitola

Tilaa tarjoukset ja tiedotteemme

Uutiskirjeen tilaus
Etunimi
Sukunimi

Uusimmat blogit

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026
  • Mainostoimisto Turku | Kovassa nousussa olevalle Spaccanapolille nettisivut Pikku Apurilta 6.5.2026
© Copyright - PIKKU APURI
  • Link to LinkedIn
Link to: 1465 myyntireiskaa liikkeellä, jolle en maksa palkkaa enkä kilometrikorvauksia Link to: 1465 myyntireiskaa liikkeellä, jolle en maksa palkkaa enkä kilometrikorvauksia 1465 myyntireiskaa liikkeellä, jolle en maksa palkkaa enkä kilometrikorva... Link to: Kaikki myyvät, mutta ostaako kukaan enää mitään? Link to: Kaikki myyvät, mutta ostaako kukaan enää mitään? Kaikki myyvät, mutta ostaako kukaan enää mitään?
Scroll to top Scroll to top Scroll to top