Uusi tehokas markkinointi vaatii antamisen

Unohda vanhat säännöt, ne eivät enää kiinnosta.

kuva

Työntekijät tyytyväisinä.

Esimerkki tehokkaasta markkinoinnista tulee Seattlesta: Dan Price, Gravity Payments -nimisen rahoitusyhtiön toimitusjohtaja päätti laskea oman palkkansa miljoonasta dollarista 70 000 dollariin.

Samalla hän nostaa työntekijöidensä minimipalkan samaan 70 000 dollariin. Yhtiön työntekijöiden keskipalkkataso on nyt 48 000 dollaria, eli usealle palkka tuplaantuu.

Dan teki päätöksensä lukemalla tilastoista ja kyselyistä, että alle 70 000 dollaria tienaavalle lisäraha lisää onnellisuutta (raja menee tilastoissa juuri 70 000 dollarin kohdalla). Sen yli tienaavilla onnellisuus ei juurikaan kasva.

SUOMESSA?

Mieti, paljonko lisämyyntiä toisi sama esimerkki täällä:

Jos Salmelan Heikki poikineen sekä muu Hesburgerin johto ilmoittaisi laskevansa palkkojaan 90%, ja nostavansa minimituntipalkat 10:stä eurosta 15:sta euroon? Opiskelijoille moinen nosto olisi huima lisäraha, ja johdolle taas hyvin pieni paha. Samalla perusmainontaa leikattaisiin 80%.

Mitä tapahtuisi Hesburgerin imagolle ja myynnille?

Nyt, jos on varaa, kannattaa antaa, ei ottaa.

Pikku Apuri