Mainostoimisto Turku | Onko sinulla merkityksellinen tuote tai palvelu?

,
Onko sinulla merkityksellinen tuote tai palvelu?

Onko sinulla merkityksellinen tuote tai palvelu?

– janoamme merkityksellisyyttä ja ratkaisuja ongelmiimme. Harva haluaa nähdä mainontaa.

Olemme siirtymässä, taas vaihteeksi, aikaan, jossa yritykset tekevät itse markkinointimateriaalinsa. Mutta toisin kuin ennen, ne eivät palkkaakaan ammattilaisia listoilleen, vaan ne käyttävät tekijänä tekoälyä.

Kuvia, tekstejä ja videoita tehdään jo mutta astumme parhaillaan agenttien aikaan, jolloin tekoälyn avulla saadaan aikaan myös ohjelmistoja ja muita kokonaisratkaisuja.

Silti – ns. helppoa tekoälykuvaroskaa saadaan seuraavat vuodet silmillemme joka puolelta.

Tavaraa tursuaa joka nurkasta

Kiinasta tuli halpuus ja täytti maamme. Shein, Temu ja muut ottivat markkinat haltuun ja kylvivät huonoa tavaraa torpat täyteen. Kaikki maksaa ei-mitään, niin kansahan ostaa niin kauan kuin se on mahdollista. Nyt EU koittaa kitkeä ongelmaa parin euron lisäpostimaksuilla. Yeah, right.

Ainakin itse olen todella kyllästynyt sekä huonoon mainontaan että huonoihin tavaroihin. Parempaa voi tehdä, mutta toki se maksaa enemmän.

Merkityksellisyyden voima kohtaa ongelmanratkaisukyvyn

Onko sinulla merkityksellinen tuote tai palvelu? | Ongelmanratkaisu | Merkityksellisyys

Onko sinulla merkityksellinen tuote tai palvelu?

Olen käyttänyt yli 10 vuotta Patagonian tuotteita. Toki ne ovat laadullisestikin huippua, mutta syyt olivat jo aikanaan muut kuin vain tuotteiden laatu. Patagonia maksaa työntekijöilleen kunnon palkan. Se korjauttaa tuotteitaan ja tuki suurilla summilla luonnonsuojelua. Se aloitti käytettyjen kaupan. Halusin tukea samoja asioita – ja haluan edelleen. Heidän missionsa ei ole enempää eikä vähempää, kuin pelastaa maapallo.

Se on esimerkki jollaista haluan myös pienemmille toimijoille, täällä Suomessa. Haluan, että asiakkaani asiakas haluaa tuotteen siksi, että hän haluaa tukea valmistajaa/ myyjää hyvässä työssään. Kokee olevansa samaa heimoa. Tehdään pieniä Suomen Patagonioita – merkkejä, jota halutaan tukea.

Patagonia ratkoi toki myös ongelmamme: Emme enää kärsi vilusta ja sateesta ulkoillessamme kylmässä, tuulessa tai sateessa. Kerrospukeutuminen ja päälle vedenpitävä kuori toimii aina. Mutta teki niitä muutkin. Olenkin ylpeä näyttäessäni juuri Patagonian merkkiä.

Patagonia oli oma esimerkkini, mutta haluaisin siis rakentaa uusia sellaisia Suomeen. Oletko sinäkin samalla polulla? Onko sinulla jo tuote tai palvelu, joka kaipaisi lisää merkityksellisyyttä ja vielä vaikka ratkoisi kipeitä ongelmia? Ota yhteyttä, niin lähdetään puskemaan tietä.

P.S. En itse asiassa vielä tiedä miten hinnoitella merkityksellinen brändityö. Löydämme siihen varmasti keinon, joka perustuu esim. tuloksiin tai sitten könttäsummaan.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.