Olen kohta 20 vuotta tehnyt pääosin nopeita irtoprojekteja. Montaa päällekäinkin. Plop, plop, plop. Kerran tuo tahti vei toisesta keuhkosta ilmatkin – onneksi vain vuorokaudeksi. Mutta nyt pelkkä sarjasuorittaminen on nähty.

On tullut kyllä tehtyä ihan kaikkea markkinoinnin alalla, sen pienimmän bannerin tai radiomainoksen käsikirjoittamisesta vuosia kestäviin asiakasvastuisiin. Voin jo ilman omakehua sanoa, että osaan ja tiedän kohtuullisen kauhallisen markkinoinnista ja erilaisista liiketoiminta-aloista – vaikka kyllä sen sanominen varsinaissuomalaista kuitenkin inan nolottaa. Pitäisi sanoa vaan, että kait mää ny jottai osaan, jolla jättää kuulijalle tai lukijalle kuitenkin sen käsityksen, ettei se kaikkea osaa. Itsellekin jää varmempi varsinaissuomalainen mieli, sellainen kivahko olo, mutta kuitenkin hieman karvas ja katkerahko, joka mahdollistaa itsensä lisärääkkäyksen.

Nyt on tullut vastaan pari asiakasmahdollisuutta. Toinen vuosia kestäneen taistelun ja toinen ihan suosittelun takia, joilla on potentiaalia olla ”elämän pituisiakin”. Ts. olisi mahdollisuus keskittyä aidosti ideoimaan, kehittämään ja vierihoitamaan uutta tai paremmin toteutettua liiketoimintaa ja katsoa saako niitä lentämään. Olisin tyhmä, ellen tarttuisi tilaisuuteen.

Nimittäin uudenlaisen tai vanhaa paremman liiketoiminnan konseptoinnissa olen parhaimmillani. Sen olen itsestäni jo oppinut. Vielä jos sen saa tehdä alaan, josta pitää, kiinnostus on tapissa.

Muutos ei tarkoita, että jätän kaikki irtoprokkikset, mutta mahdollistaa maratooneihin siirtyminen sen, ettei näin pitkään työkseen alaa tahkoneen ammattilaisen enää tarvitse ottaa ihan kaikkea sisään. Ei tarvitse selittää, miksi jonkun mainoskoon muutoksesta pitää laskuttaa satanen tai kaksikin, tai miksi kalenteriominaisuuden lisääminen verkkosivuille kestää jopa neljä tuntia.

Ja vielä suurempi muutos alkaa 1.5. 2017, eli ensi maanantaina, mutta siitä kerromme vasta ylihuomenna.

Kommentoi?

Close
Go top