Miten sisältömarkkinointi toimii?

Yksi simppelein esimerkki on juuri Hua Hinin Golf Shopille tekemäni kamppis, jossa kirjoitin blogikirjoituksen liikkeen pitäjästä, Kari Männiköstä, suomeksi ja englanniksi. Blogi julkaistiin hänen sivuillaan ja sieltä edelleen linkkinä Hua Hin Golf Shopin Facebook-sivuilla.

Karin kamppis

Ostin kaksi kampanjaa Facebookista, toisen rajattuna Hua Hinin “suuralueella” golfaaviin 30-80 -vuotiaisiin, toisen suunnattuna puolestaan golfaileviin bangkokilaisiin.

Pienelläkin satsauksella (n. 100€) saatiin valtava näkyvyys Shopille suomalaisten ja muiden expatien (ulkomailla asuvat ja työskentelevät) keskuudessa. Ko. joukko kun tuo Karin liikevaihdosta suuren osan.

Vertailun vuoksi: Hua Hinin lähialueilta tavoitimme varovasti arvioiden joka toisen, (jotka vielä näin turistikauden taittuessa loppuunsa täällä ovat).

Eikä Karin tarvinnut tehdä kuin yksi peruskauppa, niin kulut kampanjasta peittyivät.

Jos haluat kokeilla pientä testiä omallekin yrityksellesi, otahan yhteyttä.

EDIT: Ja tietysti itse blogikirjoitus jää tiedon valtaväylille väijymään potentiaalisia asiakkaita vuosiksi!

Pikku Apuri