Mitä tehdä kun kriittinen yhteistyökumppani nostaa hintansa 50% ja yli?

,

Meidän tyyppiselle toimijalle (digmainos-mainosdigi-mediamitänäitänyton -toimisto) ns. hosting-yritys on tärkeä. Se on kumppani, joka huolehtii asiakkaamme sivustojen teknisestä toiminnasta ja hoitaa lähes aina myös asiakkaan sähköpostin avaamiset jne. (mm. Googlen yrityspostiosoitteet). Nyt tuli ilmoitus, jossa ko. kumppanimme nostaa hintaansa hurjasti. Mitä tehdä?

Olemme pitkään myyneet verkkosivujen hostingpalvelua naurettavan halvalla, alkaen 19€/kk, sisältäen tekniset päivitykset WordPressin ja sen lisäosiin. Moni kisaajamme pyytää samasta jopa satasia kuukaudessa.

Nyt meidänkin pitää muuttaa, koska Pilvia lanseeraa uudet hintansa 1.5. alkaen:

Valitettavasti tällainen tiputtaa meidänlaiset pienet toimijat pois. Toivotaan että onnistuvat. Me emme voi näillä hinnoilla jatkaa yhteistyötä, koska veikkaanpa, että jos lähetän asiakkaillemme sähköpostia, jossa kerron hostinghintansa tuplaantuvan, he haluavat vaihtaa firmaa.

Onneksi ehdin jo aloittaa toisten vaihtoehtojen kanssa neuvotteluja. Nyt pitää enää katsoa, millainen paketti saadaan ja kenen kanssa? Eri huono tämä on Pilvialle juuri nyt, korona-aikaan, kun kaikki pienyrittäjät tarvitsevat tukea. Esim. Zoner, joka on vakava ehdokas uudeksi asiakkaidemme verkkosivujen kodiksi, myy nyt verkkosivutilaa -50% alennuksella!

Lähes 20 vuoden yhteistyö, ensin GoodMoodissa työkavereina, myöhemmin Viidakkorummun ja nyt Pikku Apurin kanssa kumppaneina, jää unholaan. Me jatkamme pienten puolella 🙂