Mainostorstai Turussa 7.11.
Kirpeä syysaamu, M.I.A.:n uusin jytkyttää korvissa. Kinopalatsissa odottaa 500 turkulaisen mainosmaakarinnan ja -karin kerma. Ville Tolvanen puksuttaa junalla kohti Turkua avaamaan koko jutun. Tekee junassa vielä presentaatiota, kertoo Villen Twitter.
Kl0 8:35-8:55
Kahvimuki ja sämppäri. (Ylä)lapa pystyssä koko ajan: ”Moi mites teillä – kiitos – mahtavaa – nähdään”. Villekin tuli käteltyä ja toivotettua Turkuun (en pese sitä koskaan).
Esitykset klo 9-12.00
Tolvasen Villeltä itselle niin tuttua huonesaarnaa: Palvelu, palvelu, palvelu. Läsnäolo verkossa, sopivissa kanavissa. Ei osteta sitä seinää, mainontaa ilman tarkoitusta. Kohdataan, välitetään, annetaan. Sharing is caring.

Fazerin Kati Sulin loistaa. Ottaa mukaansa myös vanhat mediat. Jakaa Sami-kamulle suklaata hyvästä tweetistä.
Kati Sulin tuntuu olevan oikeassa paikassa Fazerin online VP:nä. Fiksu nainen. Kattavasti ja rehellisesti kertoo Fazerin olevan opin tiellä uuteen. Kokeillaan, kokeillaan, mitatataan, mitataan. Ripittää mainostoimistoja: ”Oppikaa niitä uusia asioita itsekin. Ymmärtäkää prosessien kulkuja – ja asiakasta.”
Dataveikko selittää asioita, jotka varmasti suurelle osalle jo ilmiselviä (ihminen on yksilö – mitä suurempi väkijoukko, sen suurempi arvo). Missä Big Datasta konkretiaa, niitä tuloksia joita itse kailottavat? Groundin Anna yritti vielä lopussa kysyä. Datakone veti bluescreeniä.
Realismi
Itse piti lähteä lounastauolla, koska vaikka kaikki Big data ja SoMe onkin oikein ja hienoa, totuus iskee päälle: Pitää ehtiä tekemään isolle kansainväliselle asiakkaalle 170+ banneria, neljään eri maahan. Johtoryhmätyötä riittää siis vielä meille ”Villeille”.
Hauskaa iltapäivää ja iltaa kollegoille.
Pikku Apuri
No et sitten moikkaamaan tullut. 😀
Ei ehdi kun bannerit painaa selkää 😉