Etätyöviikko Kultaranta Resortissa, Naantalissa

Tämä kirjoitus on kaupallinen yhteistyö Kultaranta Resortin kanssa.

Törmäsin Facebookissa Kultaranta Resortin mainokseen, jossa he mainostivat Workation -nimellä etätyömahdollisuutta:

• Koko työviikko 199 € (5 päivää, 4 yötä)
  • Kevyt työviikko 149 € (3 päivää, 2 yötä)

Hintoihin sisältyy majoitus, etätyöpiste, Klubirakennuksen kuntosalin ja saunaosaston käyttö sekä langaton wifi-yhteys.

Mutta koska perusmajoituksessa, eli luhtihotellissa ei ollut keittiömahdollisuutta, eli mahdollisuutta tehdä ruokia itse, upgreidasin huoneemme sviitiksi. Ja upea huoneisto olikin.

Maanantai – it-töitä, piipahdus Marinaan ja saunomista

Jahka olimme asettuneet taloksi ja saimme töitäkin tehtyä, kävelimme päivän päätteeksi, ennen saunaan menoa Kultaranta Marinaan. Siellä kaikki toki oli jo tämän kauden osalta kiinni ja suljettuna, mutta veneilykaudella sieltä löytyy hurja määrä venepaikkoja ja kaikki mahdolliset palvelut aina Bar Porhoa myöden.

Tiistai – luontopolku Kuru

Tiistaiaamuna kävin kotoa hakemassa pari tarpeellista asiaa ja sitten teimme tovin it-hommia. Keskipäivällä lähdimme ottamaan selvää Kuru -nimisestä luontopolusta. Se olikin hienosti kyltitetty ja löytyi, kun ensin kävelee Marinaan ja sieltä nousee Rymättylään johtavalle tielle, ylittää tien ja kääntyy vasemmalle johtavalle hiekkatielle. Jos tulet autolla, jätä auto Marinan puolelle, Rymättyläntien vasemmalle puolelle.

500m sitä tietä eteenpäin, mäen päällä, näkyy oikealle metsään johtava kyltti. Sinisiä pallukoita seuraamalla ei voinut eksyä missään vaiheessa. Keskeltä reittiä löytyy “miesparkki”, josta teimme ensin sen vaativamman, punaisilla pallukoilla merkityn Ilveskallion kierron ja sen jälkeen helpomman Ketunlenkin. Niissä ei kuitenkaan ollut kovinkaan suurta eroa, joten koko perheelle sopii kumpikin. Ketunlenkin Karpaloisesta (kartta) löytyy upea laavu- ja grillipaikka. Tsekkaa polttopuu jne. tilanne ensin Resortin respasta. Meillä oli varusteena ihan vaelluskamat kenkineen, joka olikin hyvä, sillä marraskuun lopulla polku oli osittain mutainen.

Sviitin ovelta nuo lenkit ja kävely takaisin otti meiltä reippaat kaksi tuntia, mutta kävelemme nopeasti ja emme nyt pitäneet pidempiä taukoja. Jos grillaat laavulla ja kävelet normivauhtia, varaa aikaa ainakin kolmisen tuntia. Sviitin ovelta takaisin kului runsaat 13 000 askelta, eli n. yhdeksän kilometria.

Keskiviikko – palaveri sekä lounas Naantalissa ja kuntosalin testaus

Keskiviikkoaamuna teimme taas muutaman tunnin it-töitä, mutta sitten olimme sopineet palaverin Naantalin keskustaan. Sen jälkeen piipahdimme syömään maittavan lounaan keskustan China Jasminessa ja päätimme ottaa vielä annoksen mukaan Kultarantaankin. Normistihan tulisi syötyä Resortin Heineken Housessa, mutta se on ymmärrettävästi vain golfkauden ajan auki.

Iltapäivällä piti toki testata Resortin kuntosali, jossa olikin mukavan viihtyisää vetää oikein kunnon voimaharjoitukset. Koronan takia emme ole avanneet vielä omaa kuntosalikautta, mutta Kultarannassa oli rauhaisaa treenata.

Sauna piti sadepäivän päätteeksi taas tietysti vääntää nupista kuumaksi. Huomasimme jo maanantaina, että sviitin sähkösaunasta saikin hyvät ja kosteat löylyt, ei ollenkaan sellaiset kipakan kuivat, mitä normaalisti sähkösaunoissa on.

Torstai – tietokonetöitä ja kävelyä alueen ympäri

Aamusta tehtiin tietokonehommia ja sitten minun piti käydä Rymättylän Museolla dokumentoimassa, kun Restartin taiturit restauroivat alueen rakennuksia. Päivällä lähdimme kiertämään Kultarannan upeaa aluetta ja otimme kuvia sekä tutkimme myytäviä tontteja, jotka katselevat kohti Särkänsalmea. Hinnat tonteille Porhonkallion päältä näkyivät alkavan 79 000 eurosta.

Iltapäivällä jatkoimme konetöitä ja sitten luimme vaan kirjaa koko illan.

Perjantaina kohti kotia

Perjantaina teimme taas aamun töitä, mutta meillä oli tärkeä asiakaspalaveri klo 12 WAMissa Turussa, joten oli aika sanoa tältä reissulta hyvästit etätyölle upealla luonnonmaalla. We’ll be back!