Kuulen tämän lauseen lähes jokaiselta asiakkaalta: “Ei mulla ole aikaa markkinoida, kun pitää tehdä työtkin!”.

Kuten valtaosa tietää, koko markkinointi on kääntynyt 180-astetta (Viidakkorummulla on siihen tuotekin). Yritys on nyt itse markkinointinsa moottori. Ja sen totuuden edessä jähmetytään tai keksitään tekosyitä.

Ei tajuta, että yrityksen koko olemassaolo on uhattuna, ellei muututa. Uusi aika asettaa yritykset sen kovimman kysymyksen eteen? Miksi teemme mitä teemme?

Miksi? -on kysymyksistä raa’in. Se pakottaa peilin eteen ja paljastaa kaiken. Jos yrityksen tuotteet ja palvelut ovat olleet piilossa kermakakkumarkkinoinnin alla, nyt ne vedetään framille, kaikkien nähtäville. Valehtelu, kaunistelu ja sumutus ovat poistuneet. Vain ytimeltään terveet yritykset toimivat vielä muutamankin vuoden päästä. Muut voivat jo varata muistokirjoitustilaa sieltä lempisanomalehtensä sivuilta.

Kun on perattu kysymys miksi, voidaan miettiä mitä, miten ja missä markkinoidaan seuraavat vuodet. Sen jälkeen jaetaan “markkinoinnin avaimet”, eli kuka tekee minkäkin osuuden/roolin/työn? Pikku Apuri toimii jo muutamalle asiakkaalleen mentorina näissä alun haasteissa. Katson perään ja neuvon miten edetään muutoksessa.

Somee

Ja ei, ei kannata avata kaikkia fantsuja uusia kanavia, jollei ole ensin mietitty kenelle puhutaan, miksi, miten ja missä (vrt. kuva yllä).

Kysy siis neuvoa tai ota yhteyttä, jos olet kalsarit jalassa peilin edessä, etkä tiedä ottaisitko oluen ja pistäisit pääsi tyynyjen väliin vai tartutko kiinni uuteen.

Pikku Apuri

0 Vastausta

Kommentoi?

Osallistu ja levitä sanaa.
Osallistu.

Kommentoi?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.