Digitaalisen asiantuntijaverkoston avaustilaisuus Suomessa

Digitalist Network on onnistunut kokoamaan yhteen suuren joukon alamme ammattilaisia. He kaikki näkevät, tai ovat näkevinään, ”digitaalisuuden valon”. Kukaan, edes DN itse, ei silti vielä tiedä mikä DN itse on. Eikä voikaan tietää.

Anyway, ryhmä avasi toimintansa tänä aamuna Helsingissä. Suurella mielenkiinnolla, pää räkää täynnä, lievässä kuumeessa, avasin Padini ja loggaudun livestreamiin kiinni.

Livestream-näkymää.

Livestream-näkymää.

Odotukset olivat (tietenkin) liian kovat. Tilaisuus jäi itselle vaisuksi. Miksi?

Koska DN on verkosto, joka pumppaa kaikissa digimedioissa jatkuvalla syötöllä hyviä juttuja, tietoa, vinkkejä, jne., niin perinteinen ranteidenvet…seminaari puhuvine päineen ja hiljaisine yleisöineen ei voinut olla kuin pettymys.

Lisäksi ihmiset ovat vaan livenä tylsempiä kuin 160 merkin takaa. Ville oli tapansa mukaan innokas ja energinen. Parilta vieraalta tuli hyviä ajatuksia, mutta ei vastannut huikeaa digipreesensiä, tietenkään!

Paras ajatus aamussa oli tuttu:

Ihmisten asuntolainat estävät uudet innovaatiot ja hyvät yritykset Suomessa!

Joo. Ei se mitään, tuosta se lähtee ja muotoutuu. Hyvä siitä tulee.

P.S. Hauska sattuma tai ei, niin Sanomatalossa oli samaan aikaan perinteisempi digiaiheinen seminaari (siis sellainen, missä olivat mainostoimistot ja suuret yritykset). Siitä vanha työkaveri sanoikin, että siellä ollaan, koska siellä ovat asiakkaatkin. DN-seminaarissa olivat vain asiantuntijat.

Niin, saahan HS:kin nykyään tilata Googlen Adwords -mainontaakin, vain 8 vuotta myöhässä.

Pikku Apuri