• Link to LinkedIn
0408275658 | Tutustu!
Pikku Apuri
  • PALVELUPAKETIT
    • Ulkoasu kuntoon
    • Nettisivut kuntoon
    • Markkinoinnin ulkoistaminen
    • Yrittäjän aloituspaketti | Aloittavan yrittäjän starttipaketti
    • Hosting ja ylläpito
  • TUOTTEET
    • Graafinen suunnittelu
    • WordPress -kotisivut
    • Massasähköpostitus palveluna
    • Dronekuvaus
    • Valokuvaus ja kuvapalvelu
    • Räätälöity ja kohdennettu postitus | Suoramarkkinointi
    • Google Ads | Mainonta Googlessa | Googlemainonta
    • Piirrostyöt | Kuvitukset
  • SEO | HAKUKONEOPTIMOINTI
  • TEHTYJÄ TÖITÄ
  • BLOGI
    • Työt
    • Vuosiasiakkaat
    • Yrittäjän haasteet
    • Keski-ikäisen terveys
    • Musiikin maailmassa
    • Mainostoimisto Turku
  • PIKKU APURI
    • Ota yhteyttä
    • Bluesky
    • Pixelfed
    • Pikku Apuri in english
    • Tietosuojaseloste
  • Menu Menu

ay vai Oy?

Yleinen

Olemme saaneet vaimoni kanssa pienen perhemainostoimistomme jalkeille ja tekemään ihan riittävää toimeentuloa. Alusta lähtien olen pohtinut sen lyhennettä – mikä yhtiömuodoksi?

Alunperin perustin Pikku Apuri ay:n tukifirmaksi Viidakkorummulle, koska silloin teimme monen suuremman mainostoimiston digityöt ja jos firma A tilasi meiltä, firma B ei voinut, koska mustasukkaisuus. Niinpä piti perustaa “oma firma”, jotta myös firma B tai C pystyi tilaamaan meiltä töitä. Ihme maailma?

Pikku Apuri jäi muuten lähinnä henkilökohtaiseksi blogialustaksi, jolla oli silloin tällöin satunnaisia laskutuksia, lähinnä noihin firmoihin B ja C sekä omia teksti- ja puhujapalkkioita.

Kun Pia astui mukaan yli vuosi sitten, viilasin Pikku Apurista aidon perhemainostoimiston. Pystymmehän nyt tekemään, ainakin verkostomme avulla, lähes mitä vain markkinointia.

Silti jäänyt kismittämään tuo ay -lyhenne. Onko teillä fiilis, että tilaisitte mielummin osakeyhtiöltä työtä kuin avoimelta? Itsellä se on hieman kuin yrityksen nimi olisi Snellmen Group and Industry ja sitten firman sähköposti olisi kuumono_446@gmail.com – ei siis uskottava.

Pitääkö siis vaihtaa ay Oy:ksi uskottavuudenkin takia?

[poll id=”7″]

6.6.2018/by Jari Liitola
Tags: ay, Oy, Pikku Apuri, uskottavuus, yhtiömuoto, yrittäminen, yritys
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail
https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2018/06/IMG_0804.jpg 1041 1000 Jari Liitola https://pikkuapuri.fi/wp-content/uploads/2023/03/Pikkuapuri_pikkuapuri.fi-logo-web300-1-1030x400.png Jari Liitola2018-06-06 09:05:122018-06-06 09:12:58ay vai Oy?
You might also like
Avoimuus vaatii itselle nauramista, pelkojen voittamista ja häpeämättömyyttä
Mikroyrittäjän elämää, osa 4: Yrityksen kirjanpito, tai siis kurjanpito
Millainen on minulle täydellinen työpäivä?
Näin paljon teen työtä, ja tämän saan palkaksi (avoimuus)
Aito onni on pahinta Suomessa
Mikä ero on edullisella ja kalliimmalla mainostoimistotyöllä?

Uusimmat jutut

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026

Juttuarkisto

LinkedInissä

Jari Liitola

Tilaa tarjoukset ja tiedotteemme

Uutiskirjeen tilaus
Etunimi
Sukunimi

Uusimmat blogit

  • Musiikin maailmassa | Jay Buchanan & Rival Sons 4.6.2026
  • Hakukoneoptimointi | Miten saamme yrityksemme näkymään AI-vastauksissa? 17.5.2026
  • Musiikin maailmassa | Bywater Call 14.5.2026
  • Keski-ikäisen terveys | Terveys ja onni löytyi luonnosta 14.5.2026
  • Mainostoimisto Turku | Kovassa nousussa olevalle Spaccanapolille nettisivut Pikku Apurilta 6.5.2026
© Copyright - PIKKU APURI
  • Link to LinkedIn
Link to: Samarian rotkovaellus 31.5.2018, viidettä kertaa Link to: Samarian rotkovaellus 31.5.2018, viidettä kertaa Samarian rotkovaellus 31.5.2018, viidettä kertaa Link to: Asenne, luonne, energia ja pelisilmä Link to: Asenne, luonne, energia ja pelisilmä Asenne, luonne, energia ja pelisilmä
Scroll to top Scroll to top Scroll to top