Olen keskustellut viikon sisään kahden asiakkaani kanssa, sillä kummallakaan ei ole ollut oikeaa käsitystä siitä, miten sitten toimitaan, kun sivut ja muut on heille luovutettu ja kassakone ei käykään odotuksien mukaisesti.

Siitä otan nyt opin ja pyydän anteeksi. Lupaan kertoa selvemmin jatkossa, mitä nykytilanne vaatii. Tämä kirjoitus avatkoon sen keskustelun.

Pointti on tämä: Ennen toimisto teki asiakkaalle tarvittavan. Nyt sen tekee jokainen itse. Jollei osaa, siihen pitää palkata ulkopuolinen.

Me teemme välineet, joiden avulla asiakas kykenee levittämään ilosanomaansa.

Jollei meitä ole palkattu ilosanoman kirjoittajiksi, emme voi taata sitä, kuinka paljon se sanoma saa ilmaa alleen.

Voimme ja autamme jälkeenkin päin kaikessa, jossa on oikeasti järkeä. Se mitä naapuri tai tuttu kertoo, ei välttämättä tarkoita että siinä on järkeä. Mutta se apu on meidän työtämme. Siitä kuuluu meille korvaus.

Itselle ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan esim. kostausmittausta tekevälle ammattilaiselle mitä serkkuni kertoi hänen käyttämänsä Husqvarna zx 446:n kostausmittarianturin talviominaisuuksista.

OLE REHELLINEN JA ROHKEA

Ei voi mennä vikaan, jos kerrot rehellisesti missä menet tai mitä haluat. Kerro myös haasteista. Älä myy koskaan. Näe se vaiva, että katso myös pinnan alle.

Heitä suojeluvaistostasi iso osa takkaan ja polta se. Mitä nuorempi asiakaskunta, sitä enemmän he odottavat paljasta sielua. Siitä todisteena esim. tubettajien valtavat katsojamäärät.

IMG_2870

Tämäkin on sisältömarkkinointia.

 

Kuvassa yllä olevalla sinkkukaverillamme oli tarve löytää naispuolista seuraa Hua Hinista. Auttaaksemme siinä teimme hänelle iltojen aseeksi t-paidan, jossa mainostetaan viileää ilmaa – hänen huonessaan. Onnistumis- ja konversioprosentit osoittautuivat korkeiksi 😉

Nykyisen omamarkkinoinnin työmäärää ei moni ymmärrä.

Moni takoo vuosia, ennenkuin se työ konkretisoituu oikeiksi tuloiksi. Pikavoiton saa vain osumalla tuurillakin napakymppiin, kuten S-ryhmä osui aiemmin halpuuttaa -termin lanseerauksessa.

Pikku Apuri